Krachtplek

Krachtplaatsen zijn plekken op aarde met een krachtige energie. Deze energie werd door onze verre voorouders gevoeld en zij verzamelden zich vaak op deze plekken. Later bouwden zij hier lun heiligdommen en weer later, op de fundamenten hiervan, bouwde men de nu nog bestaande kerken en tempels.
Vaak bevinding deze krachtplekken zich op een energielijn. Dit zijn banen van energie die door het landschap lopen. Er zijn verschillende soorten energielijnen. Krachtplekken vind men vooral op leylijnen.

De energie op deze plekken is voelbaar en helpt je antwoorden te krijgen op levensvragen. Of zoals spirituele gids Michael zegtDit soort plekken kan men leylijnen of vortexes van energie noemen en zijn locaties waar mensen zich veiliger voelen. Mensen die zich daardoor gezien en/of erkent voelen zijn daardoor niet meer afhankelijk van anderen die regelmatig met een heel eigen uitgesproken antwoord komen. Wat deze plekken doen is eigenlijk een verbinding makkelijker maken met het universeel weten. Zoals ieder weet heeft de aarde een hele grote mate van kennis in zich opgeslagen. Deze kennis ondersteunt het verlangen van mensen om aan zichzelf vragen te stellen die, zoals u het noemt, levensvragen zijn. Door op deze krachtplekken vanuit vertrouwen de vraag in zichzelf of hardop uit te spreken kan men meer en makkelijker ontvangen. Deze plekken geven ook veel steun of bekrachtiging, of in gevallen waar moed nodig is, om los te laten om een volgende fase van het eigen leven in te gaan. Door die kracht / moed daarin te voelen kan er een krachtig zelfvertrouwen ontstaan en waardoor de keuze helderder is. Hierdoor verdwijnt twijfel zodat het ook echt gezien kan worden voor het innerlijk weten of het grotere bewustzijn. Daardoor verandert de afhankelijkheid van het zoeken naar een coach of naar begeleiders in dit proces, want het innerlijk weten kent geen twijfel.

Ik inventariseerde verschillende bronnen en ga vooral zelf veel op pad naar deze krachtplekken om ze zelf te ervaren.
De inzichten die ik daarbij opdeed vind je hier:

De krachtplekken verzamel ik op een Google-map. Deze vind je hier:

Krachtplekken

Er valt nog veel te onderzoeken. Dit is mijn kaart met te onderzoeken krachtplekken:

Krachtplekken onderzoek

Klik op de kaarten om ze interactief te bekijken.

Één van de krachtigste energielijnen is de zogenaamde Michael-Apollo-lijn. Ik heb vele krachtplekken op deze lijn bezocht en ben de hele lijn gedetailleerd in kaart aan het brengen. Kijk voor een voorlopig resultaat eens hier (of kilk op onderstaande kaart: Michael-Apollo-lijn

Michael Apollo Axis

Ik wens je veel plezier en fijne ervaringen,
Theo Buijsrogge

Ik maakte een mooie energie-reis naar Frankrijk. De informatie die ik ontving op deze energieplaatsen heb ik verwoord in combinatie met een foto van de plek waar ik het ontving.
(Klik voor afspelen, wacht op volgende foto of gebruik pijltjestoetsen)

Ik maakte een prachtige energie-reis naar India. De informatie die ik ontving op deze energieplaatsen heb ik verwoord in 20 inzichten, vergezeld van een foto van de plek waar ik het ontving.
(Klik voor afspelen, wacht op volgende foto of gebruik pijltjestoetsen)

Ik maakte een mooie energie-reis naar Cornwall. De informatie die ik ontving op deze energieplaatsen heb ik verwoord in combinatie met een foto van de plek waar ik het ontving.
(Klik voor afspelen, wacht op volgende foto of gebruik pijltjestoetsen)

Ik maakte een mooie energie-reis naar Frankrijk. De informatie die ik ontving op deze energieplaatsen heb ik verwoord in combinatie met een foto van de plek waar ik het ontving.
(Klik voor afspelen, wacht op volgende foto of gebruik pijltjestoetsen)

tunnel teamwork

Met het Succeskompas kom je tot de essentie, zowel voor mensen, organisaties als samenwerkingsverbanden. Het is de basis om succesvolle keuzes te maken. In 2015 heb ik, namens BdBProjectmanagement, als manager projectbeheersing tunnelinstallaties van combinatie A4All mee mogen werken aan het succes van de A4 Delft-Schiedam. Aan de hand van het Succeskompas zal ik dit succes toelichten

A4Delft-Schiedam
Over dit stukje snelweg van 7 km is al heel veel gediscussieerd, geschreven, onderzocht en geprotesteerd. Het eerste initiatief dateert van 1953. Eind 1968 start men met de aanleg van de zandlichamen, die wordt stilgelegd door een motie in de tweede kamer. Deze wordt net aangenomen omdat één kamerlid zich achteraf blijkt te hebben vergist. Vervolgens duurt het tot 2012 voordat met de realisatie van het project wordt gestart, onder de voorwaarde dat de omgeving er niets van zal horen, zien en ruiken. De snelweg bestaat daarom grotendeels uit een verdiepte ligging en een landtunnel van 2km.
Mijn werkzaamheden richtten zich op de discipline technische installaties. Daar waren problemen en vertraging ontstaan en was een turn-around ingezet. Kenmerkend was een parallelproces van ontwerpen en uitvoeren en een zeer hoge tijdsdruk met opeenvolgende mijlpalen. Toch is het, voor velen voor onmogelijk gehouden, doel om de tunnel eind 2015 te openen gehaald en is een hoge kwaliteit gerealiseerd.
Vanuit het perspectief van het Succeskompas valt het volgende op:

Lees meer...

NL Succeskompas kop

In september 2010 verscheen in het tijdschrift Nieuwe Leiders een artikel met de titel Succeskompas, de essentie van nieuw leiderschap:

Klik op het artikel om het te lezen:   nl succeskompas lowres

brug-in-aanbouw
Herkent u dat? Ondanks alle goede wil lukt het niet meer om samen tot constructieve oplossingen te komen. Dan kan onafhankelijke bemiddeling een oplossing zijn zoals bij dit project.

Als gevolg van onder andere discussies over het veiligheidsniveau, onderschatting van de complexiteit en onwennigheid met nieuwe wetgeving zijn vertragingen in het ontwerpproces van het project ontstaan. Dit resulteert in een vertraging van de oplevering van ruim 2 jaar.

Lees meer...

Korte presentatie over Nieuw leiderschap en het Succeskompas

Project SAA (Schiphol-Amsterdam-Almere)Project SAA (Schiphol-Amsterdam-Almere) heeft tot doel de capaciteitsuitbreiding van het wegennet tussen Schiphol en Almere. Het geldt als een van de grootste projecten in voorbereiding binnen Rijkswaterstaat en omvat circa 63 kilometer autosnelweg op de A9, de A10, de A1 en de A6. De doorstroming wordt verbeterd door onder andere uitbreiding van rijstroken, aanleg van een nieuwe brug over het Amsterdam-Rijnkanaal en een eco-aquaduct in de A1, de aanpak van 5 grote knooppunten en aanpassing van 100 bruggen en viaducten. Innovatieve middelen zullen worden toegepast om de luchtkwaliteit te verbeteren. Bij de weguitbreiding hoort een samenhangend pakket van investeringen in natuur, cultuurhistorie en water zoals een natuurboulevard en recreatieve vaarverbindingen.
De werkzaamheden worden fasegewijs gecontracteerd, van 2010 tot ca. 2016. Behalve deelproject A10-Oost zullen de overige vier deelprojecten in de vorm van DBFM-contracten op de markt worden gebracht.
De projectorganisatie is vormgegeven volgens het IPM (Integraal Project Management) model en één van de uitgangspunten was de integrale toepassing van Systems Engineering.

Aan mij werd gevraagd het plan van aanpak projectbeheersing te implementeren en één van de managers te coachen op persoonlijk leiderschap.
Één van de onderdelen die daarbij nog geheel opgezet diende te worden was een Kwaliteit Management Systeem (KMS). Om te komen tot een KMS dat als praktisch en werkelijk ondersteunend voor de aansturing en beheersing van het project werd ervaren heb ik allereerst mijn visie op projectbeheersing neergelegd. Op basis hiervan zijn speerpunten voor het KMS bepaald, die aspecten die van wezenlijk belang zijn om het project op een beheerste manier te ontwikkelen en realiseren. Die speerpunten zijn:

 

Lees meer...

Pagina 1 van 2

Subcategorieën

Mijn boeken

Succeskompas, richting geven aan je leven en werkSucceskompas
richting geven aan je leven en werk

"De essentie van 'persoonlijk leiderschap' in werk en leven."
"Indrukwekkend, praktisch, helder" "Een boek dat veel andere boeken overbodig maakt"
"Lees dit boek en je weet alles."
Michaelsysteem, de essentie van je persoonlijkheidMichaelsysteem,
de essentie van je persoonlijkheid

"authentiek, overzichtelijk, helder en enorm inspirerend."
"Groot respect voor jullie werk!"


Ga naar boven